PLUS & MINUS


Hej kära läsare!


Den senaste tiden har jag märkt att jag tappar läsare på bloglovin' av någon anledning. Det har gått stadigt uppåt ända från start men nu går det neråt helt plötsligt. Jag tycker att jag skriver om mer intressanta saker nu än från början, att jag visar mer av mig själv och min vardag, gör många modejobb och syns i media lite nu och då, men ändå går det neråt? 

Jag gillar att bolla med andra, ge och ta konstruktiv kritik och alltid försöka mitt bästa. Så ni som vill får hemskt gärna ge plus och minus på bloggen. Det skulle jag uppskatta då bloggen tar upp en del tid i mitt liv.


Ha det så fint så länge!



Kommentarer
Postat av: david

hmm mera outfits samt tips på kläder både online och i butik.

Men det gör du ganska bra redan.

2011-04-30 @ 17:59:20
Postat av: Kim

Din bloggdesign är inte helt färdig, få ordning på den så att den ger ett bättre intryck. Jag upplever att det är mer reklam/rabatterbjudanden mer nu, det känns opersonligt. Om det är en modeblogg varför finns det inlägg om tandblekning?



Mina tips är

- Uppdatera ofta, vi snackar varje dag. Gärna en gång på morgonen, eftermiddag och kväll. Tänk på att du kan tidsinställa inlägg.

- Mer personliga bilder på dig och dina vänner. Folk älskar allt som är privat. Sedan får man ju ställa sig frågan om vad får någon slags blogg man håller på med. Hur mycket privat man vill visa..

- Tipsa om kläder, accessoarer osv. Vad som finns ute i butikerna nu, vad som finns över nätet. Så som du gör nu men oftare och mer detaljerat. Lägg ner lite mer tid och arbete.

- Länka mycket. Skriver du om ett märke, länka till dem. (Kolla ditt inlägg 3 i topp)

- Ha med fler saker som inspirerar dig. Gör en inspirations-kategori. (Tidning, designers, musik, fotografer osv.)

- När du tipsar om produkter ta med pris. (Kolla ditt inlägg med fashion against h&m)

- Outifts! Varje dag... så är det.



Om du inte orkar eller har tiden till outfits varje dag eller tips om vad som finns i butiken osv. Tänk på att det är bättre att då köra veckans outfit, eller varannan dag. Att slänga in ett inlägg lite när det passar funkar inte. Folk tröttnar på att det inte finns ett konstant flöde eller hur man nu ska förklara det. Modebloggsläsare är vana vid struktur och ordning, tips & outfits som kommer in varje dag.



Jag tycker inte att du ska undvika att tipsa om utförsäljningar och liknande inlägg. Men ha i åtanke att alla inte bor i stockholm och därmed kanse kan tycke att det blir lite jobbigt med alla sthlms-tips. Därför är det nog smart att fylla ut med annat.



Tänk också på att många nog följer din blogg för att dem vill se hur det är att jobba på sofis mode. Så mer bilder på stylingjobb du gör, backstage. Gärna bilder på hur det ser ut i "sofis mode-huset".



Bilder som man själv tror är tråkigt för andra är oftast dem som folk tycker är intressanta. Som när man sitter på tunnelbanan, diskar, färgar en topp. Du hade en gång en bild på dig i tvättstugan. Lite så menar jag.



Bästa tipset jag har är att gå in på och studera de stora modebloggarna. Hur dem har gjort med design, kategorier, uppdateringar, innehåll på inlägg. Plocka lite vad du gillar ifrån alla och så har du förhoppningsvis något bra.



Det här är dock bara vad jag tycker och tänker. Hoppas något kan vara till hjälp! :)

2011-04-30 @ 18:13:48
Postat av: Erika

Jag tycker du gör ett bra jobb med din blogg. Det är fina bilder ur ditt liv och ger en allmänt inspiration. Du skulle kanske kunna skriva lite mer om vad du tycker om saker som händer i modevärlden eller nåt. Bara en tanke. Men gillar den som den är i nuläget :)

2011-04-30 @ 18:14:20
URL: http://www.mupplobert.blogspot.com
Postat av: Kim

Kanske inte veckans outfit utan snarare veckans tips, och outfit varannan dag. Veckans outfit hade aldrig funkat. Var otydlig där.

2011-04-30 @ 18:18:22
Postat av: Anonym

jag tycker att det är tråkigt bloggdesign, det gör att man blir lite mindre intresserad

2011-05-01 @ 11:16:43
Postat av: Gustaf S

Jag gillar din blogg och allt du skriver om! Jag skulle vilja att du uppdaterade mer och kanske gav oss som följde dig i Stylisterna lite mer om ditt jobb hos Aftonbladet :)

Och måste säga att du är nog den häftigaste klädstilen jag sett so far! :D

2011-05-01 @ 13:10:58
Postat av: Niklas Söderström

Jag har fått samma problem, kan ju hoppas att det är något fel på Bloglovin eller något. Jag skriver om mer intressanta saker istället för "nu ska jag fika" men jag antar att det är sånt folk vill läsa.

2011-05-01 @ 15:24:31
URL: http://www.soderniklas.se
Postat av: emelie

+ Du skriver om ditt jobb! Det gillar jag :D

- Din blogglayout är inte den mest inbjudande, fixa en riktigt snygg bild på dig som header och ändra om lite i övrigt.

2011-05-01 @ 23:11:33
URL: http://emelis.devote.se
Postat av: Camilla Andersson

Jag gillar din bloggdesign, den skriker liksom inte "kolla på mig, det här ÄR en modeblogg" tycker den är stilren och enkel. Såg att det var någon som tyckte du skulle skriva inlägg morgon, eftermiddag och kväll. Jag känner mer att skriv när du vill och när inspiration finns. Personligen tycker jag att det kan bli tjatigt med för många inlägg. Och jag tycker inte du ska följa någon slags mall för hur en modeblogg ska vara. Kör din egna stil, sånt gillar jag mer. Tycker din blogg är asbra och sjukt inspirerande!

2011-05-02 @ 15:03:34
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Niklas Lundqvist

Jag är jätteglad över alla era tips och tankar kring bloggen. Jag har fått ny energi och redan börjat jobba på att göra bloggen bättre. Tack!

2011-05-03 @ 00:14:29
URL: http://niklun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0